Guest Editor: Mircea from More Punk Than You Zine

Majoritatea oameniilor spera sa traiasca intr-un loc mai bun, un loc unde sa fie cu adevarat ei, unde sa se poata bucura cu adevarat de libertate nu de o iluzie…ei bine am simtit cum un lucru absolut normal, natural daca vreti..a devenit un lux pentru majoritatea dintre noi. Daca ma gandesc la Romania comparativ cu ceea ce se intampla in Birmania sau Coreea de Nord as putea spune ca sunt cu adevarat norocos..si totusi exista un “dar”. One World Romania a vrut sa arate un altfel de buletin de stiri, un buletin care nu este prezentat pe nici un post de televiziune, sa arate lumea asa cum este ea si sa spere intr-o schimbare. In cele 3 zile cei prezenti au putut vedea cum traiesc cei din Birmania, au intrat in viata lui Rene , au retrait propaganda comunista, au calatorit pana la granita dintre viata si moarte, au ajuns intr-o Anglie multiculturala si au stat asezati “pe locul mortului” ascultand povestiile unor soferi din Romania.

Ei bine uite ca si in Constanta se mai intampla “ceva” si acest lucru nu poate decat sa ma bucure. Intr-un oras cum este Constanta este pacat ca nu sunt sprijinite asa cum trebuie manifestarile de acest gen, mai ales cand vine vorba despre un festival de film dedicat drepturilor omului. Oameni interesati au fost prezenti si asta iarasi nu poate decat sa ma faca sa zambesc, ma bucur ca exista ceva si aici…chiar la primul film despre dictatura din Birmania am ramas placut surprins sa vad 20 de oameni care pur si simplu amutisera si priveau spre ecran fara sa se miste, uitandu-se cu atentie la film, proiectiile fiind intr-un bar, m-am temut ca va fi galagie si nu se va intelege nimic..uite ca m-am inselat (sac). Cred ca a fost o idee buna ca festivalul sa se tina intr-un bar…oamenilor le este mai usor sa discute, sa socializeze intre ei si dupa proiectie puteau vorbi despre “un maine mai bun” avand in fata exemple de oameni pentru care detinerea unui banal aparat foto le putea aduce pedeapsa cu inchisoarea. Cu siguranta la anul o sa iasa si mai bine si sunt sigur ca si Constanta merita sa fie din nou pe harta, caci a dovedit ca are un public cat de cat numeros dar cel mai important dornic de schimbare. Nu vreau sa ma lungesc prea mult caci nu sunt in masura sa scriu “un review oficial”, alte amanunte despre festival gasiti si pe https://festivalul.wordpress.com/ despre cum a fost in Constanta si ON TOUR, chiar au fost niste zile frumoase cu filme frumoase si oameni frumosi. In final le transmit un zambet celor care au facut posibil ca acest festival sa ajunga aici ( sunt cu totii in multumirile Dianei),celor care au ajuns la proiectii si inchei cu un citat din Burma VJ : “please use your freedom to promote ours”, in cinstea acelui “maine”.
Mircea-mptyzine